Ankara'da NATO zirvesi alarmı: Hastaneler ne yapacak?
Türkiye

Ankara’da NATO zirvesi alarmı: Hastaneler ne yapacak?

Başkent Ankara, 7-8 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek olan 36. NATO Zirvesi’ne ev sahipliği yapmaya hazırlanırken, kent genelindeki kamu hizmetlerinin aksamaması adına kritik önlemler devreye alınıyor. Ankara İl Sağlık Müdürlüğü, uluslararası organizasyon süresince şehirdeki tüm sağlık tesislerinin normal işleyişini tam kapasiteyle sürdüreceğini açıkladı. Vatandaşların sağlık hizmetlerine erişiminde herhangi bir aksama yaşanmaması adına tüm operasyonel planlamalar tamamlandı.

Acil servisler ve ameliyathaneler kesintisiz çalışacak

İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan resmi açıklamada, zirve takvimi boyunca hastanelerin kritik birimlerinde mesainin titizlikle devam edeceği vurgulandı. Acil servisler, ameliyathaneler, yoğun bakım üniteleri ve yataklı tedavi hizmetleri başta olmak üzere, acil müdahale gerektiren tüm tıbbi süreçler kesintisiz olarak yürütülecek. Sağlık altyapısının herhangi bir yoğunluktan etkilenmemesi için personel nöbet listeleri ve lojistik destek hatları da optimize edildi.

Ulaşım yoğunluğuna karşı MHRS’ye yeni ayar

Zirve protokolü ve güvenlik önlemleri nedeniyle şehir içi trafikte yaşanabilecek olası yoğunluk ihtimalleri de planlama aşamasında göz önünde bulunduruldu. Ankara İl Sağlık Müdürlüğü, vatandaşların randevularına gidiş gelişlerinde mağduriyet yaşamaması adına Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinde gerekli düzenlemelerin yapıldığını aktardı. Bu esnek planlama sayesinde hastaların sağlık hizmetlerine erişim hızı korunmuş olacak.

“Tedbirler uluslararası standartlara uygun”

Yapılan açıklamada, NATO Zirvesi gibi küresel ölçekteki dev organizasyonlarda bu tür tedbirlerin alınmasının son derece olağan ve uluslararası standartlara uygun bir prosedür olduğu ifade edildi. Planlamaların arkasındaki stratejiye dikkat çekilen metinde, “Yapılan tüm planlamalar, ülkemizin güçlü organizasyon kapasitesini ortaya koyarken vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanmaya devam etmesini sağlamayı hedeflemektedir” denilerek kamuoyuna güven mesajı verildi.