Bennett'ten flaş itiraf: İran'a kaçak Starlink soktuk
Dünya

Bennett’ten flaş itiraf: İran’a kaçak Starlink soktuk

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, başbakanlık dönemine ilişkin oldukça dikkat çeken bir açıklamada bulundu. Bennett, 2021-2022 yılları arasındaki görev süresi boyunca İran’da yaşanan olaylar sırasında protestoculara destek vermek amacıyla ülkeye kaçak yollarla on binlerce Starlink uydu alıcısı soktuklarını itiraf etti.

Yahudi Haber Sendikası’nın (JNS) düzenlediği Uluslararası Politika Zirvesi’nde konuşan Bennett, bu stratejinin temel amacının İran’daki internet erişimini ve sosyal medya platformlarının kesintisiz çalışmasını sağlamak olduğunu vurguladı.

Netanyahu hükümetine “basiretsizlik” suçlaması

Başbakanlığı döneminde kurulan bu altyapının önemine değinen Bennett, görevden ayrıldıktan sonra göreve gelen Benyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut hükümeti sert bir dille eleştirdi.

Mevcut İsrail yönetiminin, kendisinin başlattığı bu çalışmayı durdurduğunu savunan Bennett, “Maalesef mevcut basiretsiz İsrail hükümeti bu çalışmayı durdurdu. Protestolar patlak verdiğinde ise bu altyapı orada hazır değildi” ifadelerini kullandı. Hatırlanacağı üzere, geçmiş dönemlerde ABD ve İsrail’in İran’a yönelik operasyonları sırasında, Starlink cihazı bulunduran bazı İran vatandaşları gözaltına alınmıştı.

Starlink teknolojisi nedir?

Elon Musk’ın sahibi olduğu SpaceX tarafından geliştirilen Starlink, yörüngede bulunan 3 bin 200’den fazla uydu ile dünyanın en uzak ve altyapısı yetersiz bölgelerine yüksek hızlı internet erişimi sağlamayı amaçlayan bir sistemdir. Dünya genelinde geniş bantlı internet erişimini kolaylaştırmak için kullanılan bu teknoloji, özellikle internet kısıtlamalarının olduğu bölgelerde kritik bir iletişim aracı olarak öne çıkıyor.