DEM Parti, İmralı Cezaevi’nde tutulan Abdullah Öcalan ile uzun süredir herhangi bir temas kurulmadığını belirterek, hükümete çağrıda bulundu. Parti yetkilileri, “Aylar, haftalar geçti. Neden hâlâ Sayın Öcalan ile görüşülmüyor?” ifadelerini kullandı.
Partiden yapılan açıklamada, iletişimsizlik halinin siyasi ve toplumsal sorunları derinleştirdiği savunularak, “Bu mutlak tecrit politikası sürdürülemez. Demokratik bir çözüm ve barış istiyorsak, diyalog kanalları açılmalıdır.” denildi.
DEM Parti, İmralı’daki izolasyonun sona ermesi ve aile-avukat görüşlerinin bir an önce başlatılması gerektiğini vurguladı.

