Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında eğitim gören yaklaşık 18 milyon öğrenci için 2025-2026 eğitim öğretim yılı sona eriyor. Öğrenciler, 26 Haziran Cuma günü karnelerini alarak uzun bir yaz tatiline başlayacak.
Okullarda son hafta etkinlik dönemi
Eğitim öğretim yılının son haftası, MEB tarafından farklı bir formatta planlandı. Bakanlık, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacıyla “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” hazırladı.
Bu kapsamda öğrenciler, “erdem-değer-eylem” çerçevesinde planlanan sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılacak. Oyun yoluyla öğrenmenin teşvik edildiği bu haftada, okulların kendi imkanları doğrultusunda öğrencilerin ilgisini çekecek faaliyetler düzenlenecek. Bu etkinliklerin, velilere ek bir mali yük oluşturmadan gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Öğretmenler için çevrim içi mesleki seminer
Öğrencilerin tatile çıkmasının ardından, yönetici ve öğretmenler için mesleki çalışma dönemi başlayacak. “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri” bu yıl 29-30 Haziran tarihlerinde çevrim içi olarak gerçekleştirilecek.
Öğretmenler, seminer programını 5 Temmuz Pazar günü saat 23.59’a kadar tamamlayabilecekler. Seminerlerde, değişen dünyada eğitimcilerin rolüne odaklanılarak “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” başlıklarında önemli eğitim içerikleri sunulacak.
Yeni eğitim yılı takvimi belli oldu
Uzun bir yaz tatilinin ardından, öğrenciler ve öğretmenler için yeni eğitim süreci Eylül ayında başlayacak. MEB’in paylaştığı resmi takvime göre, 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül 2026 tarihinde kapılarını açacak.
Eğitim yılı boyunca birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart 2026 tarihlerinde uygulanmıştı. 2 Şubat’ta başlayan ve oldukça yoğun geçen ikinci dönem, 26 Haziran itibarıyla yerini yaz tatiline bırakacak.

