Hürmüz Boğazı'nda hareketlilik: 5 Türk gemisi için talep
Gündem

Hürmüz Boğazı’nda hareketlilik: 5 Türk gemisi için talep

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, küresel ticaretin kritik noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilerin güncel durumuna ilişkin önemli bir açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin yakından ve ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğini vurguladı.

“Yasa Moon” ve “Nejat” güvenle çıkış yaptı

Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli gemilerin, 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli bir şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Bakan, savaşın başlamasından bu yana toplam 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı’nı geçerek Körfez’den ayrıldığını belirtti.

5 gemi için geçiş talebi

Bölgedeki deniz trafiğine ilişkin güncel verileri de paylaşan Uraloğlu, 22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 geminin bulunduğunu ve bu gemilerde 177 Türk gemi insanının görev yaptığını hatırlattı.

Gemilerin durumuna dair detayları aktaran Bakan Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:

  • Geçiş talebi: “5 gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçiş talebinde bulundu.”
  • Enerji gemileri: “İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor.”
  • Bayrak durumu: Bölgede bulunan 7 gemiden 1’inin Türk bayraklı olduğu kaydedildi.

Güvenlik öncelikli konu

Türk gemilerinin ve bölgede görev yapan Türk gemi insanlarının güvenliğinin öncelikli konu olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, gemi işletmecileriyle sürekli temas halinde olduklarını ifade etti. Uraloğlu, bölgedeki tüm gelişmelerin ilgili kurumlar tarafından yakından izlenmeye ve koordinasyon içerisinde çalışılmaya devam edileceğini belirtti.